Název:
Nákupné správanie tehotných žien na trhu s potravinami na Slovensku
Autoři:
Čuchranová, Andrea Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá nákupním chováním těhotných žen na trhu s potravinami na Slovensku. Cílem práce je navrhnout doporučení pro prodejce působící na sledovaném trhu, které by mohly vést ke zvýšení zákaznického komfortu a ulehčení nákupů těhotným ženám. K naplnění cíle je potřebné charakterizovat nákupní chování těhotných žen, identifikovat faktory, které jej ovlivňují, a také odhalit problémy či překážky, s kterými se ženy v průběhu nákupního procesu střetávají. Nákupní chování nastávajících maminek je analyzované na základě primárních dat z dotazníkového šetření (n = 124) a hloubkových rozhovorů (n = 35). V závislosti na získaných výsledcích provedeného výzkumu jsou navrhnuté doporučení týkající se jak interiéru a exteriéru kamenných prodejen, tak i online rozvozu potravin.The diploma thesis deals with the grocery shopping behavior of pregnant women in Slovakia. The aim of the thesis is to propose recommendations for the retailers in the grocery market, which could lead to increased comfort and shopping facilitation for the pregnant women customers. To achieve this aim, it is necessary to define the shopping behavior of pregnant women, identify the factors that affect it and reveal the problems or obstacles that pregnant women face during the shopping process. The shopping behavior of expectant mothers is analyzed on the basis of primary data from a questionnaire survey (n = 124) and in-depth interviews (n = 35). Based on the findings obtained in research, there are proposed recommendations concerning both the interior and the exterior of brick-and-mortar grocery stores as well as online grocery shopping services.
Klíčová slova:
groceries; místo nákupu; nákupní chování; place of purchase; potraviny; pregnancy; pregnant women; problems and obstacles; problémy a překážky; shopping behavior; těhotenství; těhotné ženy