Název:
Bariéry vstupu na čínský trh
Autoři:
Kadlčková, Anna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] KADLČKOVÁ, A. Bariéry vstupu na čínský trh. Diplomová práce. Brno: MENDELU v Brně, 2021. Diplomová práce předkládá rámcovou studii současného čínského tržního pro-středí a identifikuje klíčové bariéry vstupu na čínský trh, a to zejména z pohledu českých podnikatelských subjektů. V literární rešerši jsou shrnuty teoretické po-znatky týkající se internacionalizačního procesu jako takového, včetně všech sou-visejících aspektů. Úvodní část vlastní práce poskytuje základní přehled charakte-ristik Čínské lidové republiky, jejího ekonomického prostředí a dále nabízí analýzu častých forem vstupu na čínský trh. Navazující část práce systematizuje materiál získaný ze sběru dat. Primárním výstupem práce je shrnutí stěžejních bariér, které při vstupu na předmětný trh oslovené české firmy nejvíce v internacionalizačním procesu limitovaly, jakým způsobem se je snažily překonat a o jaká cenná doporu-čení a rady se v rámci výzkumu podělily.KADLČKOVÁ, A. Barriers to entry into the Chinase market. Diploma thesis. Brno: MEN-DELU v Brně, 2021. The thesis presents a framework study of the current Chinese market environ-ment and identifies key barriers to entry into the Chinese market, especially from the perspective of Czech companies. The literature search summarizes the theo-retical knowledge concerning the internationalization process, including all relat-ed aspects. The introductory part of the thesis provides a basic overview of the characteristics of the People's Republic of China, its economic environment and also offers an analysis of frequent modes of entering the Chinese market. The fol-lowing part of the work systematizes the material obtained from data collection. The primary output of the work is a summary of the key barriers that during en-tering the market addressed Czech companies limited the most in the internation-alization process, how they tried to overcome them and what valuable recommen-dations and advice they shared in the research.
Klíčová slova:
bariéry; barriers; business partner; China; entry into the Chinese market; entry modes; entry motives; formy vstupu; globalizace; globalization; internacionalizace; internationalization; market environment; motivy vstupu; obchodní partner; risks; rizika; tržní prostředí; vstup na čínský trh; way of overcoming barriers; způsob překonání bariér; Čína