Original title: Product placement
Translated title: Product placement
Authors: Šafaříková, Kateřina ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Koudelka, Jan (referee)
Document type: Bachelor's theses
Year: 2008
Language: cze
Publisher: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstract: Práce se zabývá marketingovou technikou - product placementem. V teoretické části jsou popsány jeho formy - použití ve filmu, v televizních pořadech, počítačových hrách apod., dále je rozebrána jeho legislativní úprava. V praktické části jsou uvedeny výsledky výzkumu, který byl zaměřen na postoje diváků k umísťování značek a výrobků do filmu.
Keywords: dotazníkové šetření; film; product placement; reklama

Institution: University of Economics, Prague (web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague.
Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/6539

Permalink: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-6396


The record appears in these collections:
Universities and colleges > Public universities > University of Economics, Prague
Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses
 Record created 2011-07-01, last modified 2022-03-03


No fulltext
  • Export as DC, NUŠL, RIS
  • Share