Název:
Možnosti podpory vysokoškolského vzdělávání mladých lidí v nativní komunitě v oblasti Ccorca v Peru
Autoři:
Zámečníková, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Cílem diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit současné možnosti vysokoškolského vzdělávání mladých lidí v nativní komunitě v Peru v oblasti Ccorca. První část práce obsahuje literární rešerši, která se věnuje vzdělávacímu systému a vzdělávání v Peru, obecné problematice spojené s bariérami v přístupu ke vzdělání mladých lidí pocházejících a žijících z/v nativních komunitách. Autorka se též věnuje sociologickým aspektům, jež mohou tento potenciální problém ovlivňovat. Vedle dostupných statistických údajů, byl proveden i vlastní výzkum v konkrétní komunitě. Pozornost byla v rámci tohoto výzkumu věnována nejen poznání současných bariér pro studium členů komunity na vysoké škole, ale i pochopení povahy těchto bariér. Tyto poznatky se staly východiskem pro návrh a vyhodnocení konkrétního modelového projektu, v podobě předuniverzitní akademie, která vychází z potřeb komunity a má potenciál zmírnit stávající bariéry v přístupu k vysokoškolskému vzdělání.The aim of the thesis is to analyze and assess the current capabilities of higher education for young people in the native communities in Peru in Ccorca. The first part contains a literature search which is dedicated to the education system and education in Peru, general issues related to barriers in access to education for young people coming and living on / in the native communities. The author analyzes the sociological aspects that may influence this phenomenon. With the help of the statistical information available the author defines the situation of the problem of education in the native communities. Attention was paid to this research not only to understanding the current barriers for community members to study at the university, but also understanding the nature of these barriers. These findings became the basis for the design and evaluation of a particular model project, in the form of pre-university academy that meets the needs of the community and has the potential to overcome existing barriers in access to higher education.
Klíčová slova:
Ccorca; modelový rozvojový projekt; nativní komunity; Peru; vzdělání