Název:
Liberalizace poštovních služeb v České republice
Autoři:
Vítková, Petra Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vítková, P. Liberalizace poštovních služeb v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014. Diplomová práce pojednává o liberalizaci poštovních služeb v České republice. Cílem diplomové práce je identifikovat ekonomické přínosy a negativa, která jsou spojena s liberalizací trhů poštovních služeb v členských zemích Evropské unie, a vyhodnotit jejich relevantnost a případné důsledky pro český trh poštovních služeb. Nejprve je v teoretické části práce popsána liberalizace trhu poštovních služeb v Evropské unii, poté v České republice. Ve druhé části práce, v praktické části, je nejdříve sledován český trh poštovních služeb. Praktická část práce dále pokračuje poštovními trhy vybraných zemí Evropské unie, které otevřely svoje poštovní trhy konkurenci výrazně dříve než Česká republika. Zkušenosti s liberalizací těchto zemí jsou následně využity při předpovídání důsledků liberalizace poštovních služeb pro český poštovní trh.Vítková, P. Liberalization of postal services in the Czech republic. Diploma thesis. Brno: Mendel university in Brno, 2014. Diploma thesis deals with the liberalization of postal services in the Czech republic. The aim of the thesis is to identify the economic benefits and disadvantages, that are associated with the liberalization of the postal markets in the EU Member States, and evaluate their relevance and possible implications for the Czech market of postal services. The theoretical part of the thesis describes the liberalization of postal services in the European Union and then in the Czech Republic. In the practical part, there is Czech post market monitored. Practical part of diploma thesis then continues postal markets of the EU countries, that opened their postal markets to competition much earlier than the Czech Republic. The experiences from the liberalization of these countries are then used to predict the effects of liberalization for the Czech postal market.
Klíčová slova:
konkurence; liberalizace; poštovní operátor; trh poštovních služeb; Česká pošta