Název:
Identifikácia vplyvu vnímania ekonomických subjektov na akciové trhy
Autoři:
Bukovina, Jaroslav Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Autor práce kvantifikoval dopad vnímání ekonomických subjektů zachyceného prostřednictvím akciových indexů a sociální sítě Facebook na ceny akcií. Přínos diplomové práce mě dva rozměry. Hlavní přínos je směrován do analýzy unikátních dat facebookové aktivity s cílem navrhnout metodologii empirické analýzy pro využití sociálních sítí jako proměnné zachycující vnímání zpráv a informací ve společnosti. Přínos v oblasti ekonomické teorie rozvíjí a propojuje myšlenky behaviorální ekonomie v kontextu sociálních sítí. Autor identifikoval negativní vliv facebookové aktivity a pozitivní vliv akciových indexů na ceny akcií. Doporučení práce jsou zasazeny do oblasti marketingu a ochrany dobrého jména společnosti. Dalším doporučením je návrh investiční strategie založené na existenci podhodnocených akciových titulů. Autor také pojednává o možnosti využití sociálních sítí k predikci vývoje ekonomických proměnných založené na aktuálním vnímání zpráv a informací ekonomickými subjekty.Author analyzed the perceptions of economic subjects tracked by stock market indexes and Facebook activity and its impact on stock prices. Contribution of this paper is twofold. In the first place, this paper studies unique data of Facebook activity and proposes the methodology for employment of social networks as a proxy variable which represents the perceptions of news in society. Next contribution is the contextualization of social networks principals to behavioral economy. Overall, author finds the negative impact of Facebook activity on stock prices and positive impact of stock market indexes. Author points the implications of the findings to protection of company's reputation and to investment strategy based on the existence of undervalued stocks. Author also discusses the potential of social networks for prediction of economic variables based on perceptions of economic subjects.
Klíčová slova:
facebook; rozhodování; sociálni sítě; vnímaní ekonomických subjektů