Název:
Návrh strategie pro malé nezávislé knihkupectví
Autoři:
Barančicová, Terezie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaobírá strategií pro malé nezávislé knihkupectví, která by mě-la pomoci zvýšit povědomí o knihkupectví a jeho zisk. Teoretická část práce je za-ložena na odborné literatuře a zaměřuje se na zásadní pojmy a metody z oblasti strategického řízení a marketingu. Praktická část je postavena na poznatcích z teoretické části. Na základě vnější analýzy, kde je použita PESTE analýza a Porterův model pěti hybných sil, jsou identifikovány příležitosti a hrozby. Silné a slabé stránky jsou nalezeny ve vnitřním prostředí knihkupectví a zhodnoceny na základě principu klíčových faktorů. Prostřednictvím SWOT analýzy jsou navrhnuty jednotlivé strategie, z nichž je jedna vybrána a ekonomicky zhodnocena. Připojen je i návrh marketingové strategie.The bachelor thesis focuses on strategy for small independent bookshop which should help increase the awerness of bookshop and its profits. The theoretical part of the work is based on professional literature and focuses on basic concepts and methods in the field of strategic management and marketing. The practical part is based on knowledge from the theoretical part. Opportunities and threats are iden-tified on the basis of external analysis, where PESTE analysis and Porter's model of the five driving forces are used. Strengths and weaknesses are found in the internal environment of the bookshop and evaluated on the basis of the principle of key factors. Through SWOT analysis, individual strategies are presented, one of which is selected and economically evaluated. A draft of marketing strategy, strategic management and planning is also attached.
Klíčová slova:
analysis of external and internal environment; analýza vnějšího a vnitřního prostředí; communication mix; komunikační mix; marketing; marketing mix ‚‚4P‘‘; marketingový mix ‚‚4P ‘‘; PESTE analysis; PESTE analýza; Porter's model of five driving forces; Porterův model pěti hybných sil; princip klíčových faktorů; principle of key factors; SWOT analysis; SWOT analýza