Název:
Informovanost pedagogů středních škol o problematice poruch příjmu potravy
Autoři:
Kežlínková, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce řeší informovanost pedagogů na středních školách o problematice poruch příjmu potravy. Teoretická část popisuje poruchy příjmu potravy v kategorii mentální anorexie a mentální bulimie, jejich příznaky, příčiny, léčbu a prevenci. Metodou teoretické části je studium odborné literatury na zvolené téma, analýza, syntéza a srovnání. Cílem praktické části je ověřit schopnost pedagogů rozpoznat poruchy příjmu potravy, zjistit, zda již řešili tuto problematiku a jestli jsou o této problematice dostatečně informování a informují i své žáky. K dosažení tohoto cíle je použito dotazníkového šetření u pedagogů středních škol. Takto získaná data jsou slovně vyhodnocena a posléze zpracována do grafů a tabulek.This bachelor thesis deals with the level of high school teachers' awareness of eating disorders. The theoretical part describes two eating disorders, mental anorexia and mental bulimia. It also describes their symptoms, causation, treatment and prevention. The methods used in the theoretical part, after studying the specialized literature, are analysis, synthesis and comparison. The main target of the practical part is to check the teachers'ability to recognize the eating disorders, to find out if they have had to solve these problems, if they are informed enough about this matter and if they inform their students properly too. In order to achieve this target, high school teacherswere surveyed. The results of the survey have been analyzed and put into tables and graphs. Key words Eating disorders, mental anorexia, mental bulimia, prevention, awareness of teachers.
Klíčová slova:
informovanost pedagogů; mentální anorexie; mentální bulimie; poruchy příjmu potravy; prevence