Název:
Influencer marketing a senioři
Autoři:
Havlíčková, Alena Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] HAVLÍČKOVÁ, A. Influencer marketing a senioři. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Tato diplomová práce se zabývá influencer marketingem a seniory. Cílem práce je vytvořit doporučení pro společnosti ohledně vhodnosti využívání influencer marketingu pro spotřebitele v seniorském věku a doporučení pro influencery ohledně správné komunikace se spotřebiteli v seniorském věku. Stanovených cílů je dosaženo na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Pro zjištění in-formací ohledně využívání internetu seniory je využito dotazníkového šetření (n = 200) a hloubkových rozhovorů (n = 20). Výzkum je doplněný o analýzu sociálních sítí včetně krátkých rozhovorů s influencery oslovujícími cílovou skupinu na sociální síti Instagram (n = 5). Získaná data jsou vyhodnocena pomocí statistického software Statistica 12. Na základě zpracování všech dat zatím není Influencer marketing vhodným nástrojem pro cílovou skupinu seniorů.HAVLÍČKOVÁ, A. Influencer marketing and elderly. Diploma thesis. Brno: Mendel Uni-versity, 2022. This thesis deals with influencer marketing and seniors. The aim of the thesis is to create recommendations for companies regarding the suitability of influencer marketing for senior consumers and recommendations for influencers regarding proper communication with senior consumers. The set goals are achieved on the basis of quantitative and qualitative research. A questionnaire survey (n = 200) and in-depth interviews (n = 20) are used to find out information about the use of the Internet by seniors. The research is supplemented by an analysis of social networks, including short interviews with influencers addressing the target group on the social network Instagram (n = 5). The obtained data are evaluated using statis-tical software Statistica 12. Based on the processing of all data, Influencer marketing is not yet a suitable tool for the target group of seniors at this time
Klíčová slova:
elderly; influencer marketing; influencers; online marketing communication; online marketingová komunikace; senioři; social media; sociální média