Název:
Znalosti žáků z první předlékařské pomoci na vybrané střední škole
Autoři:
Šmídová, Markéta Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na téma „Znalosti žáků z předlékařské první pomoci na vybrané střední odborné škole“. V rámci teoretické platformy je práce zacílena na vymezení správných postupů v oblasti týkající se předlékařské první pomoci (PPP), objasnění způsobů plánování výuky PPP na středních školách, vymezení právní problematiky a jsou vytyčeny a objasněny zásady tvorby didaktického testu. Teoretická část je zpracována jako literární rešerše na základě analýzy, srovnávání a syntézy informací z odborných zdrojů. Cílem praktické části je za pomoci průzkumného šetření – metodou didaktického testu – zjistit, popsat a interpretovat stav teoretických znalostí PPP u žáků střední odborné školy. Dále je porovnána úroveň znalostí z problematiky PPP u žáků, kteří vlastní řidičský průkaz nebo absolvovali dřívější kurz PPP, s žáky, kteří řidičské oprávnění nemají a ani neabsolvovali kurz PPP. Na základě zjištěných výsledků od respondentů je formulováno doporučení pro pedagogickou praxi a závěr.The bachelor thesis is focused on the topic “Knowledge of pre-medicals first aid of pupils at selected secondary school”. The theoretical part of the work is aimed at defining good practices in the area of pre-medical first aid (PPP), clarified ways of planning PPP teaching at secondary schools, defined legal issues and outlined and clarified the principles of didactic test creation. The theoretical part is processed as a literature search based on analysis, comparison and synthesis of information from professional sources. The aim of the practical part is to find out, describe and interpret the state of theoretical knowledge of PPP in secondary vocational school pupils with the help of a survey - didactic test method. Further-more, the level of knowledge in the field of PPP in pupils who own a driving li-cense or have abandoned an earlier PPP course is compared with pupils who do not have a driving license and have not taken a PPP course. Based on the results obtained from the respondents the recommendations for educational practice and conclusion are formulated.
Klíčová slova:
acute conditions; akutní stavy; first aid; first aid at secondary school; první pomoc; pupil´s knowledge; teoretické znalosti žáků; výuka první pomoci na SŠ