Název:
Úroveň daňové gramotnosti žáků středních škol na území České republiky
Autoři:
Kratochvílová, Kristina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Kratochvílová, K. Úroveň daňové gramotnosti žáků středních škol na území České republiky. Diplomová práce: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Diplomová práce se zabývá úrovní daňové gramotnosti žáků středních škol na území České republiky. Cílem diplomové práce je identifikovat úroveň daňové gramotnosti žáků vybraných středních škol, následně je cílem formulovat vhodná doporučení pro oblast zvyšování daňové gramotnosti obyvatelstva v ČR s cílem zvýšit jejich konkurenceschopnost na trhu práce a jejich připravenost ve vztahu k digitalizaci daní. Prostřednictvím dotazníkového šetření byla získaná data ověřena a skrze statistické a ekonometrické metody byly otestovány naformulované hypotézy a vytvořen vícerozměrný regresní model. Bylo zjištěno, že znalosti žáků jsou průměrné a ovlivněny různými faktory jako pohlaví, typ střední školy, vzdělanost rodičů nebo pracovní zkušenosti. Na závěr byly výsledky diplomové práce komparovány s empirickými studiemi ostatních autorů.Kratochvílová, K. The level of tax literacy of high school students on the territory of the Czech Republic. Diploma thesis: Mendel University in Brno, 2022. The diploma thesis deal with the level of tax literacy of high school students on the territory of the Czech Republic. The aim of the thesis is to identify the level of tax literacy of selected high school students, then the aim is to formulate appropriate recommendations for increasing the tax literacy of the population in the Czech Republic with the aim to increase their competitiveness in the labour market and their readiness in relation to tax digitalization. The obtained data were verified by means of a questionnaire survey and the formulated hypotheses were tested by means of statistical and econometric methods and a multidimensional regression model was created. The students’ knowledge was found to be average and influenced by various factors such as gender, type of high school, parents’ education, or work experience. Finally, the results of the diploma thesis were compared with empirical studies of other authors.
Klíčová slova:
daňová gramotnost; daňové vzdělání; high school; střední škola; tax education; tax literacy