Název:
Odměny a tresty ve výuce na SOŠ
Autoři:
Doubková, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve školním prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezena problematika školy a jejího výchovného působení na žáka, kde je nastíněna oblast výchovy, školy a s ní spojená problematika osobnosti učitele a jeho výchovného stylu, dále se zabývá oblastí kázně respektive nekázně žáků ve škole. Větší pozornost je věnováno oblasti odměn a trestů, a to především na jejich druhy, funkce, zásady a rizika odměn a trestů. Pro teoretickou část jsem informace získávala z knih a elektronických zdrojů. Průzkumná část je zaměřena na dotazníkové šetření, kterým jsem zjišťovala názory žáků vůči odměnám a trestům. V diskuzi věnuji pozornost shrnutí poznatků z průzkumného šetření, které jsem prostřednictvím dotazníků získala. V závěru práce uvádím přínos pro pedagogickou praxi v rovině doporučení pro učitele.The bachelor thesis deals with rewards and punishments in the school area. The work is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part is defined the problems of the school and its educational impact on the student, which outlines the areas of education, schools and the related issue of the teacher's personality and his educational style, furthermore it discusses the areas of discipline or lack of discipline of pupils in the school. More attention is paid to rewards and punishments, and especially on their types, functions, policies, and risks of rewards and punishments. As for the theoretical part, the information were gained from books and electronic resources. The surveying part focuses on the questionnaire form, which I investigated the opinions and attitudes of pupils towards rewards and punishments. The discussion deals with the summary of the survey research that I have received through questionnaires. In the conclusion part, I present the contribution to educational practice in terms of recommendations for teachers.
Klíčová slova:
kázeň; odměna; trest; učitel; výchova; výchovný styl; škola