Název:
Chování spotřebitele na trhu čerpacích stanic
Autoři:
Kučera, Karel Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu čerpacích stanic. Hlavním cílem je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů na čerpacích stanicích v České republice. V návaznosti na ně jsou uvedena marketingová doporučení pro provozovatele čerpacích stanic. V literárním přehledu je detailně rozebráno spotřebitelské chování. Dále jsou rozebírány nejčastější faktory ovlivňující spotřebitelské chování, segmentace trhu, nákupní rozhodovací proces a další související pojmy. V analytické části práce jsou popsána vybraná specifika trhu čerpacích stanic. Dále jsou analyzována sekundární a primární data. Analýza sekundárních dat je zaměřena především na situaci na trhu čerpacích stanic v České republice. Primární data pro kvantitativní výzkum byla získána pomocí dotazníkového šetření a pro kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů. Analýza primárních dat se již přímo týká chování spotřebitelů na čerpacích stanicích.The bachelor thesis deals with consumer behavior in the gas station market. The main goal of the thesis is to identify the factors that influence consumer behavior at gas stations in the Czech Republic. Following these, marketing recommendations for gas station operators are given. In the literature search, consumer behavior is analysed in detail. The most common factors influencing consumer behavior, market segmentation, the purchase decision process and other related concepts are also discussed. The analytical part of the thesis describes selected specifics of the gas station market. Secondary and primary data are also analysed. The analysis of secondary data focuses mainly on the situation of the gas station market in the Czech Republic. The primary data for the quantitative research was obtained by means of a questionnaire survey and for the qualitative research by means of in-depth interviews. The analysis of primary data relates directly to consumer behavior at gas stations.
Klíčová slova:
benzín; consumer behaviour; fuel; gas stations; marketing recommendations; marketingová doporučení; petrol; pohonné hmoty; spotřebitelské chování; čerpací stanice