Název:
Společenská odpovědnost na českém trhu s oděvy
Autoři:
Zahradníčková, Barbora Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Zahradníčková B. Společenská odpovědnost na českém trhu s oděvy. Diplomová práce. Brno: Mendelova Univerzita v Brně, 2022. Tato diplomová práce se zaobírá tématem oděvního odvětví v České republice. Ukazuje, jakým způsobem je možné do jeho chodu implementovat aspekt udržitelnosti, jak na tuto problematiku nahlíží podniky a jak ji vnímají samotní spotřebitelé. Cílem je návrh nezávazných doporučení v oblasti komunikace podnikatelských subjektů při zohlednění myšlenek a principů udržitelnosti a pomalé módy. V rámci rozboru nabídkové strany byla provedena analýza podle Porterova modelu pěti hybných sil, jež napomohla k získání přehledu o aktuální situaci na sledovaném trhu. Rozbor poskytl informace o silných a slabých stránkách, jakož i o příležitostech a hrozbách v oděvním odvětví. K analýze poptávky přispěl primární kvantitativní a kvalitativní výzkum spotřebitelského chování.Zahradníčková, B. Social responsibility on Czech apparel market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2022. This diploma thesis deals with the topic of apparel industry in the Czech Republic. It shows how the sustainability aspect can be implemented in the functioning of business operators, what is the general stance of Czech businesses towards this issue and how Czech consumers perceive it. The goal is to propose facultative recommendations for business’s communication that take the idea and the principles of sustainability and slow fashion into consideration. The thesis includes the supply analysis according to Porter’s five forces model that helped to create an overview of the current situation on the market. The analysis provided information about weaknesses and strengths as well as opportunities and threats in apparel industry. The quantitative and qualitative primary research of consumer behaviour contributed to the demand analysis.
Klíčová slova:
czech apparel market; fast fashion; marketing communication; marketingová komunikace; Porter's Five Forces model; Porterův model pěti hybných sil; slow fashion; social responsibility; společenská odpovědnost; sustainability; udržitelnost; český trh s oděvy