Název:
Specifické poruchy učení v podmínkách středních škol
Autoři:
Zatloukalová, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá povědomím žáků středních škol o specifických poruchách učení. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku specifických poruch učení a terminologii s tímto související. Popisuje její příčiny a klasifikaci. Dále popisuje projevy jednotlivých poruch učení, symptomy a jejich diagnostiku. Zmíněna bude také výchova a vzdělání dětí se specifickými poruchami učení s ohledem na období adolescence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cílem praktické části je zhodnocení znalostí žáků středních škol o specifických poruchách učení, do jaké hloubky mají vědomosti o specifických poruchách učení a také jak jsou žáci se specifickými poruchami učení hodnoceni učiteli a vnímáni ostatními spolužáky. Pro šetření bude použita metoda dotazníku, respondenty budou žáci vybraných SŠ. Data získaná dotazníkovým šetřením budou analyzována a vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Na závěr budou formulovány konkrétní doporučení, vyplývající z šetření.This bachelor thesis deals with secondary school students awareness of specific learning disabilities. The aim of the theoretical part is to describe characteristic of specific learning disabilities, theirs causes and classifications. The thesis further explains symptoms of particular disabilities and theirs diagnosis. Upbringing and education of children with specific learning disabilities in adolescence age will be mentioned in this work. Method used for theoretical part is study of literature, formation of extracts and theirs analysis, synthesis and comparison. The aim of the practical part is evaluating the knowledge of secondary school students about learning disabilities and how are students with these disabilities marked by their teachers and perceived by their classmates. Questionnaires will be used for this purpose, respondents will be students of preselected secondary schools. Data obtained by questionnaire survey will be analyzed and evaluated by simple statistical methods. Recommendations will be formulated based on this analysis.
Klíčová slova:
dysgrafie; dyskalkulie; dyslexie; dysortografie; specifické poruchy učení