Název:
Atraktivita layoutu časopisů ve vztahu k nákupnímu chováním
Autoři:
Lukasová, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je věnována grafickým prvků na titulních stránkách časopisů a jejich vlivu na nákupní rozhodovací proces potřebitele. Znalosti a současné přístupy k této problematice jsou sepsány v části s názvem Literární rešerše. Pomocí výzkumu, jenž se uskutečnil na studentech Mendelovy univerzity v Brně ve věku 19 až 26 let, byla sepsána doporučení pro použití barev, fotografií a kreseb, velikostí titulků či oznámení o dárcích zdarma na obálkách magazínů. Byly použity dvě metody kvalitativního výzkumu, a to eye tracking (technologie zaznamenávající pohyb očí) a hloubkový rozhovor. Shrnutí dosažených výsledků je uvedeno ve Vlastní práci.The diploma thesis defines how the graphical information of magazine front pages influences consumer's decision making. Subsequently, the thesis also deals with the suggestion of optimal layout of elements for magazines. Due to above mentioned, the research aims on consumers whose age is ranging from 19 up to 26 years and they study at Mendel University in Brno. Nowadays knowledge and approaches to this topic are covered in theoretical part. In terms of the subject of the thesis the qualitative research were performed. It was based on two tech-niques -- the first one is called eye tracker and latter is in-depth interviewing. In the thesis there are also described individual phases of research and data received. On the basis of obtained information there was done the analysis of general preferences, colour, typography, photos and pictures depicted at the front page. The summarization of research results can be found in the final part of the diploma thesis
Klíčová slova:
chování spotřebitele; eye tracking; hloubkový rozhovor; nákupní rozhodovací proces; optimální layout grafických prvků; titulní strana časopisů