Original title:
Marketingová komunikace alternativní výuky na základních školách
Authors:
Bednář, Jan Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací pro základní školy, které se zaměřují na alternativní výuku v Jihomoravském kraji. Teoretická část shrnuje zejména marketing školy a marketingovou komunikaci alternativního školství. Praktická část využívá, jak poznatků z literatury, tak spojuje kvalitativní a kvantitativní výzkum. Hlavním zjištěním je, že pohlaví rodiče nemá průkazný vliv na rozhodnutí o výběru základní školy pro dítě. Výsledkem práce jsou návrh marketingové komunikace, která je obecně platná pro základní školy zabývající se alternativní výukou.Diploma thesis deals with marketing communications for primary school, which focus on alternative educations in the South Moravian region. The theoretical part concentrates on marketing of school and marketing communications of alternative education. The practical part uses, both on literature and combines qualitative and quantitative research. The main finding is that gender the parents has not a significant influence on the decision of choosing a school for the child. The result of work is the design of marketing communications, which is generally used for primary schools involved in alternative education.
Keywords:
alternativní výuka; marketing školy; marketingová komunikace