Název:
Klamlivé označovanie tovaru a služieb v obchodnej činnosti
Autoři:
Hajdáková, Eva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá nekalou soutěží, přičemž zvláštní pozornost je věnována skutkové podstatě klamavého označování zboží a služeb. Literární přehled je zaměřený na aktuální právní úpravu nekalé soutěže, zahrnuta je i problematika ochrany hospodářské soutěže a podrobně je rozebrána skutková podstata klamavého označování zboží a služeb. Vlastní práce je postavena na analýze konkrétních případů klamavého označování zboží a služeb v obchodní činnosti, na jejichž základě jsou odvozeny ekonomické dopady. V práci jsou dále pro spotřebitele navrhnuty možnosti obrany proti klamavým praktikám a pro soutěžitele doporučení, jak se klamavému označování vyvarovat. V rámci diskuse jsou vyvozena rizika nekalé soutěže pro spotřebitele i soutěžitele a v záveřu jsou shrnuty zjištěné skutečnosti a ekonomické dopady.This bachelor thesis deals with unfair competition while particular attention is being paid to deceptive marking of goods and services. The literature review is focused on the current legislation of unfair competition, protection of economic competition and deceptive marking of goods and services which is described in detail. The practical part is based on the analysis of specific cases of deceptive marking of goods and services in trade business which are followed by deducted economic impacts. The thesis also includes suggestions for consumers on how to effectively defend against deceptive practices and recommendations for competitors on how to avoid deceptive marking. Within the discussion, risks of unfair competition are deducted for both consumers and competitors and in the conclusion, there are summarized detected findings and economic impacts.
Klíčová slova:
competition law; deceptive marking; economic competition; hospodářská soutěž; klamavé označování zboží; nekalá soutěž; soutěžní právo; unfair competition