Název:
Strategické řízení ve společnosti Karpatská perla, s.r.o.
Autoři:
Čaplová, Patrícia Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Strategické řízení ve společnosti Karpatská perla, s.r.o. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce se zabývá procesem strategického řízení ve společnosti KARPATSKÁ PERLA. Její hlavním cílem práce je na základě komplexní strategické analýzy vnějšího a vnitřního prostředí identifikovat klíčové faktory tohoto prostředí a na jejich základě navrhnout přiměřené strategie, které budou rozhodující pro budoucí rozvoj firmy. První část práce se zabývá teoretickou definicí nejvýznamnějších pojmů a použitých metod. Ve výsledkové části práce je k posouzení faktorů vnějšího prostředí využita PESTLE analýza a Porterův model pěti konkurenčních sil. Nejvýznamnější faktory vnitřního prostředí jsou identifikovány prostřednictvím Metody klíčových faktorů, která je následně rozšířená o finanční analýzu vybrané firmy. Získané příležitosti a hrozby a také silné a slabé stránky jsou na závěr agregovány a zhodnoceny prostřednictvím SWOT analýzy. Výsledkem všech použitých analýz je návrh a ekonomické zhodnocení nejvhodnějších alternativ strategií, které mohou v budoucnosti zlepšit pozici společnosti KARPATSKÁ PERLA na trhu vína.Strategic management inside KARPATSKÁ PERLA, s.r.o. Bachelor thesis. Brno: Mendel university, 2015. This bachelor thesis explores the process of strategic management inside KARPATSKÁ PERLA company. The main purpose is to identify the crucial components of the external and internal environment using a thorough analysis, and to come up with suitable strategies aimed at ensuring sustainable and healthy growth. In the first part, there is presented theoretical framework with definitions of important terms and the methods used therein. In the practical part, PESTLE analysis along with Porter's model of five competitive forces are used to evaluate external factors that affect the firm. The most important internal factors are determined using The method of key factors, followed by a financial analysis. SWOT analysis is then used to evaluate and to aggregate the opportunities, threats, strengths and weaknesses faced by the company. Finally, as a result of these analyses, a complex proposal is presented comprising suggestions and evaluations pertaining to the respective strategies that, if implemented correctly, have the ability to ameliorate the economic position of KARPATSKÁ PERLA company on the wine market.
Klíčová slova:
finanční analýza; strategická analýza; strategie; SWOT analýza; vnější a vnitřní prostředí