Název:
Chovanie spotrebiteľa na trhu zľavových portálov
Autoři:
Gažiová, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Chování spotřebitele na trhu slevových portálů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně 2022. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu slevových portálů. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout taková opatření, která budou vést ke zvýšení návštěvnosti slevových portálů a následně ke zvýšení tržeb z prodeje prostřednictvím slevových portálů. Literární rešerše se zabývá především samotnou charakteristikou spotřebitele, chováním spotřebitele, faktory ovlivňujícími spotřebitele, nákupním procesem, charakteristikou slevových portálů, segmentací a také marketingovou komunikací. Orientační analýza obsahuje primární a sekundární výzkum. Primární výzkum se odvíjí od dotazníkového šetření. Diplomová práce dospěla na základě analytické části a dotazníkovému šetření ke třem podstatným segmentům pro slevové portály, na základě kterých byly vytvořeny jednotlivé návrhy, které jsou podrobně popsány v kapitole „Návrhová část“. Segmenty byly charakterizovány podle identifikačních otázek a také frekvencí nákupů, a podobně. Také byly na základě zjištění dotazníkového šetření vytvořeny obecné návrhy, které se týkají především využívání nástrojů marketingové komunikace. Tyto návrhy slouží ke zvýšení návštěvnosti a také následnému možnému zvýšení tržeb z prodeje. Klíčová slova Slevový portál, chování spotřebitele, segmentace, spotřebitel, komunikační mix.Gažiová, M. The consumer behaviour on the market of sales portals. Diploma the-sis. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2022. The Diploma thesis deals with consumer behaviour on the market of sales portals. The main goal of diploma thesis is to suggest recommendations for sales portals to increase traffic and to increase sales on sales portals. The literature re-search deals with characteristics of consumer, consumer behaviour, factors that affect consumers, purchasing process, characteristics of sales portals, segmenta-tion, marketing communication and communication mix. Orientation analysis in-cludes primary and secondary research. Primary research is dedicated to a ques-tionnaire survey. Based on results of questionnaire survey are suggested 3 most important segments for sales portals, based on segments are created recommen-dations for sales portals, described in the chapter “Návrhová časť”. Segments are characterized by identification questions, frequency of purchases etc. Based on questionnaire survey were created general recommendations, whose goals are to increase traffic on websites and to increase sales.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; communication mix; consumer; consumer behaviour; komunikační mix; sales portals; segmentace; segmentation; slevový portál; spotřebitel