Název:
Internacionalizace MSP ve vinařském odvětví
Autoři:
Melišová, Dominika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Malé a střední podniky tvoří páteř každé ekonomiky, neboť MSP představují více než 95 % všech společností ve světě. Oprávněně se tak jejich podporou zabývá mnoho institucí. Diplomová práce řeší přístup malých a středních podniků k internacionalizaci. Cílem bylo identifikovat specifika internacionalizačního procesu MSP z vinařského odvětví, přičemž akcent byl kladen na subjektivně vnímané motivy a bariéry jejich vstupu na zahraniční trh. Primární výzkum byl založený na hloubkových rozhovorech s představiteli vinařských MSP ze Znojemské vinařské podoblasti, které vedly k pochopení jednání těchto podniků a posouzení stupně zapojení MSP do internacionalizačního procesu. V závěru byly formulovány doporučení, které mají MSP napomoct jejich rozvoji a ulehčit vstup na zahraniční trhy.Small and medium-sized enterprises are the essential part of any economy, as SMEs account for more than 95% of all companies in the world. Many institutions are rightly involved in their support. The diploma thesis addresses the approach of small and medium-sized enterprises to internationalization. The aim was to identify the specifics of the internationalization process of SMEs in the wine industry, with emphasis on subjectively perceived motives and barriers to their entry into foreign markets. The primary research was based on in-depth interviews with representatives of wine SMEs from the Znojmo Wine Sub-Region, which led to an understanding of the actions of these companies and an assessment of the degree of SME involvement in the internationalization process. In the end, recommendations were formulated to help SMEs develop and facilitate ac-cess to foreign markets.
Klíčová slova:
export; internacionalizace; internationalization; malé a střední podniky; small and medium-sized enterprises; vinařství; winemaking