Název:
Chování spotřebitele při nákupu pobytových zájezdů do zahraničí
Autoři:
Gulisová, Dominika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Gulisová, D. Chování spotřebitele při nákupu pobytových zájezdů do zahraničí. Diplo-mová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2022. Diplomová práce se zabývá analýzou faktorů ovlivňujících nákupní chování spo-třebitele při nákupu pobytových zájezdu do zahraničí. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučení pro cestovní kanceláře a cestovní agentury ke zvýšení efektivnosti marketin-gové komunikace a celkové nabídky a prodeje produktů zaměřených na dovolenou v zahraničí. K naplnění těchto cílů je v práci proveden sekundární a primární výzkum. V rámci primárního výzkumu je provedeno dotazníkové šetření a výsledky jsou vyhodno-ceny pomocí statistického programu. Na základě získaných výsledků jsou navržena řešení pro cestovní kanceláře a cestovní agentury, která jsou zaměřena primárně na online pro-středí, konkrétně na využití influencer marketingu a dalších sociálních sítí, které jsou v dnešní době velmi populární. Mezi další návrhy je zařazen věrnostní program k získání loajality zákazníků nebo širší nabídka akčních balíčků.Gulisová, D. Consumer behaviour when buying residential trips abroad. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2021. The diploma thesis deals with the analysis of factors influencing the shopping behav-iour of consumers when buying a residential trip abroad. The main goal of this work is to propose recommendations for travel agencies to increase the effectiveness of marketing communication and the overall supply and sale of products focused on holidays abroad. To achieve these goals, secondary and primary research is performed in the thesis. As part of the primary research, a questionnaire survey is conducted, and the results are evaluated using a statistical program. Based on the obtained results, solutions are proposed for trav-el agencies, which are focused primarily on the online environment, specifically on influ-encer marketing and other social networks which are very popular today. Other solutions include a loyalty program to gain customer loyalty or a wider range of promotional pack-ages.
Klíčová slova:
cestovní agentura; cestovní kancelář; cestovní ruch; consumer; consumer behaviour; marketing mix; marketingový mix; spotřebitel; spotřebitelské chování; tourism; travel agency