Název:
Výchovný poradce - zaměření na komunikaci při řešení problémů žáků
Autoři:
Šikulová, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá způsobem komunikace výchovného poradce při řešení problémů žáků. Je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a na praktickou část. Práce vymezuje v teoretické části problematiku výchovného poradenství jako celku a funkce výchovného poradce, dále je zaměřena na pedagogickou komunikaci, která směřuje k dosažení pedagogických cílů. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cílem praktické části je zjistit postoje a zkušenosti výchovných poradců s komunikací s učiteli a to jakými problémy se výchovný poradce nejčastěji zabývá a s kým komunikuje při jejich řešení. Metodou pro praktickou část je rozhovor s výchovnými poradci z různých středních odborných škol. Nástrojem analýzy získaných dat z rozhovorů je otevřené kódování. Pro pedagogickou praxi na výše uvedených středních odborných školách jsou určeny i závěry a doporučení vyplývající z výzkumu.Bachelor thesis deals with the way of communation of educational colsultant with the teachers. It is divided into two parts, theoretical and practical part. The work defines the issues in the theoretical part of educational counseling as a whole and the function of the education advisor and will focus on the pedagogical communi-cation which will be focused on the achievement of pedagogical objectives. The methods used for the processing of the theoretical part of the study of literary sources, the creations of listings and their analysis, synthesis and comparison. Objective of the practical part is position and experience of educational consultants with the teachers and what problems are most often dealt with by the Advisor and with whom he communicates in their solution. The method for practical part is communication between the educational edvisors and various high schools. The analysis of the data from the interviews is an open coding. For pedagogical practice on above listed high schools are designed also the conclusions and recommendations resulting from the research.
Klíčová slova:
komunikace; pedagogická komunikace; výchovný poradce