Název:
Návrhy přípravy na výuku s využitím aktivizačních metod
Autoři:
Cahová, Miroslava Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci je zpracováno téma zabývající se návrhem přípravy učitele na výuku s využitím aktivizačních metod. Podnětem k vypracování bakalářské prá-ce byl vývoj vzdělávání a související společenské požadavky společnosti na absol-venty středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části bakalářské práce je charakterizovat přípravu učitele na vyučování a definovat a charakterizovat aktivizační výukové metody. Pro zpra-cování teoretické části bakalářské práce jsou využity odborné literární i interneto-vé zdroje. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza, srov-nání a syntéza. Cílem praktické části bakalářské práce je vytvořit návrh přípravy vyučovací hodiny pro střední odbornou školu tak, aby byly zachovány veškeré náležitosti vyučovací hodiny a tematického plánu. Na základě kurikulárních dokumentů Vyšší odborné školy a Střední školy veterinární, zemědělské a zdravotnické v Třebíči byly vytvořeny celkem tři návrhy přípravy na výuku, které jsou určeny pro před-mět Výživa a dietetika zvířat oboru veterinářství, kde je daný předmět vyučován ve třetím a čtvrtém ročníku. Metodami použitými při zpracování praktické části je analýza, srovnání a syntéza.The work is processed topic dealing with the design of training teachers for using activation methods. The impetus for the development of the thesis was to develop education and related social demands of society for high school graduates. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis is to develop a literary review focused on the issue of activating teaching methods and preparation of teachers for teach-ing. For processing the theoretical part of the thesis are used in professional litera-ture and Internet sources. Methods used for processing the theoretical part of the analysis, comparison and synthesis. The practical part of the thesis is to design a lesson preparation for voca-tional school so as to preserve all the essentials and thematic lesson plan. On the basis of curricula Higher Vocational Schools and Secondary Schools veterinary, agricultural and medical Trebic were created three proposals on the teaching of which are intended for the subject Nutrition and Dietetics animal veterinary field where the subject is taught in the third and fourth year. Methods used in the prac-tical part of the analysis, comparison and synthesis.
Klíčová slova:
aktivizační metody; příprava na výuku; výukové metody; výživa zvířat