Název:
Analýza sentimentu textových recenzií vybraných kategorií produktov
Autoři:
Mikula, Michal Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Se zvyšující se popularitou e-shopů, sociálních médií a mobilních zařízení se rapidně zvyšuje množství uživatelem generovaného textového obsahu. Tento text má ve velké většině podobu nestrukturovaných dat. Donedávna bylo vyhodnocení těchto dat velmi náročné, protože vyžadovalo velké množství času a manuální analýzu člověkem. Díky tomu se stává oblast umělé inteligence, zpracování přirozeného jazyka (dále jen NLP), stále významnějším pojmem. NLP na základě lingvistiky a informatiky pomocí metod strojového učení vytváří systém, který je schopen porozumět, analyzovat a vytěžit význam z daného textu. Analýza sentimentu, nazývaná také dolování názorů je technika NLP, která dokáže vyhodnotit, zda se jedná o data s pozitivním, negativním, případně neutrálním emocionálním tónem.With still increasing popularity of e-shops, social media and mobile devices, the amount of user generated text content is rapidly rising. Majority of this text is taking form of unstructured data. Until recently, evaluation of this data was very challenging, as it required great amount of time and manual human analysis. Because of that, the field of artificial inteligence, natural language processing (NLP), is becoming more and more relevant. Using machine learning methods in combination with elements from linguistics and computer science NLP creates a system capable of understanding, analyzing and extracting meaning from the text. Sentiment analysis, also known as opinion mining is an NLP technique, which can decide whether the emotional sentiment of the given data is positive, negative or neutral.
Klíčová slova:
analýza sentimentu; BERT; FastText; natural language processing; předzpracování textu; sentiment analysis; text preprocessing; Tf-idf; zpracování přirozeného jazyka