Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Vplyv značky na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa – porovnanie vnímania privátnej a tradičnej značky zo strany spotřebiteľa na slovenskom a českom trhu
Original title:
Vplyv značky na nákupné rozhodovanie spotrebiteľa – porovnanie vnímania privátnej a tradičnej značky zo strany spotřebiteľa na slovenskom a českom trhu
Authors:
Bátorová, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá vlivem značek na nákupní rozhodování spotřebitele, přičemž porovnává vnímání privátní a tradiční značky ze strany spotřebitele na slovenském a českém trhu. Hlavním cílem této práce je na základě analýzy vlivu značky na nákupní rozhodování spotřebitele na slovenském a českém trhu identifikovat faktory spotřebitelského chování a specifikovat postoje, preference spotřebitelů ve vztahu k privátním a tradičním značkám potravin. Pro kvantitativní výzkum byly použity výsledky z dotazníkového průzkumu (n=837). Na základě získaných poznatků v souvislosti s identifikovanými faktory ovlivňujícími chování spotřebitelů a postoji, preferencemi spotřebitelů byla realizována segmentace. Následně byl kvantitativní výzkum doplněn o kvalitativní v podobě individuálních hloubkových rozhovorů (n=12) pro jednotlivé segmenty. Na základě těchto výzkumů byly navrženy doporučení pro zájmové skupiny a pro jednotlivé segmenty na slovenském a českém trhu.The thesis deals with the impact of brands on consumer purchasing decisions and compares the perception of a private and traditional brand by the consumer on the Slovak and Czech markets. The main objective of this thesis is to identify factors of consumer behaviour and to specify consumer attitudes, consumer preferences in relation to private and traditional food labels, on the basis of an analysis of the brand's impact on consumer purchasing decisions on the Slovak and Czech markets. The results of the questionnaire survey (n=837) were used for quantitative research. Based on the experience gained in relation to the identified factors influencing consumer behaviour and attitudes, consumer preferences were denied by segmentation. Subsequently, quantitative research was supplemented by qualitative form of individual in-depth interviews (n=12) for individual segments. On the basis of these studies, recommendations were proposed for interest groups and individual segments on the Slovak and Czech markets.
Keywords:
consumer behaviour; kvalitativní výzkum; kvantitativní výzkum; private label; privátní značka; qualitative research; quantitative research; segmentace; segmentation; spotřebitelské chování; traditional brand; tradiční značka