Název:
Podcasting as a new part of the marketing communication mix in the Czech Republic and Germany
Autoři:
Smékal, David Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis deals with the phenomenon of "podcasting" and the possibility of its business use. It covers and combines some selected aspects such as communica-tion trends, psychological aspects, and the marketing communication mix. There development of podcasting its current state is also considered. The general data come from the United States, while the dataset for the practical part has been tak-en from a public survey in the Czech Republic and Germany and a business survey of 315 Czech companies. The outcome answers whether podcasting is applicable as a new method for business communication, especially in the Czech Republic, and which segments of the Czech and German population are more suitable for this medium. Companies were tested on their current needs, challenges, communica-tion approaches and internal capacities towards podcasting integration. Finally some proposals on future challenges and developments are provided.Tato diplomovaná práce se zabývá fenoménem zvaný "podcasting" a jeho možného korporátního využití. Pokrývá a propojuje různé oblasti marketingové komunikace jako jsou komunikační trendy, psychologické aspekty, komunikační mix a média a oblast podcastingu. Součástí je též současná situace v oblasti podcastingu a jeho vývoj. Obecná data pochází převážně z USA, pro praktickou část byla data sbírána mezi českou a německou populací a mezi 315 českými firmami. Výstupy této práce dávají odpovědi na otázku, zda-li je podcasting vhodnou metodou pro marketingo-vou komunikaci a pro jakou část české a německé populace je použitelný. Rovněž byly zkoumány současné firemní potřeby, výzvy, komunikační přístupy a jejich interní kapacity spojené s integrací podcastingu. Na závěr byl predikován jeho možný vývoj v českém prostředí a možné překážky, které budou muset být pro úspěšný rozvoj překonány.
Klíčová slova:
komunikační mix; komunikační trendy; marketing; marketingový výzkum; podcasting; psychologie v marketingu; segmentace