Název:
Řízení společenské odpovědnosti firem v mezinárodním prostředí
Autoři:
Vencourová, Monika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Řízení společenské odpovědnosti firem v mezinárodním prostředí. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Diplomová práce je zpracována na téma Řízení společenské odpovědnosti firem v mezinárodním prostředí a klade si za hlavní cíl navrhnout efektivní způsob řízení společenské odpovědnosti ve společnosti IBM na pěti kontinentech. Dílčím cílem je zjistit, zda je koncept CSR řízen retrográdně, progresivně nebo obousměrně. Základem pro zhodnocení a navržení efektivního způsobu řízení společenské odpovědnosti je kvalitativní výzkum v rámci pěti kontinentů s manažery ve vybraných pobočkách. Práce dospívá k závěru, že společnost IBM má jasně definované CSR aktivity, veškeré aktivity jsou řízeny pomocí retrográdního plánování (Top-Down) a tento způsob řízení funguje efektivně napříč městy, státy a kontinenty. V části doporučení byly jako vhodný způsob komunikace firemních hodnot a zapojení zaměstnanců do jejich samotné tvorby zvoleny teambuildingové aktivity v podobě firemního dobrovolnictví.Management of corporate social responsibility in an international environment. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2016. The diploma thesis is composed on the topic Management of corporate social responsibility in an international environment and has as main objective to propose an effective way of managing social responsibility at IBM on five continents. The partial objective is to determine whether the concept of CSR is driven by retrograde, progressive or bi-directionally. The basis for evaluating and designing effective way to control the social responsibility is qualitative research within five continents with managers in selected branches. The diploma thesis concludes that IBM has clearly defined CSR activities, all activities are controlled by retrograde planning (Top-Down) and this control method works effectively across cities, countries and continents. In the recommendation were as suitable way of communicating corporate values and employee involvement in their own creation selected team building activities in the form of corporate volunteering.
Klíčová slova:
CSR; management organizace; společenská odpovědnost firem; stakeholdeři; teambuildingové aktivity; tři základní pilíře CSR