Název:
Návrh pracovního sešitu pro žáky oboru Kadeřník 1. ročník
Autoři:
Mezírková, Michaela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma Návrh pracovního sešitu pro žáky oboru kadeřník 1. ročník je zpracována s cílem co nejvíce zefektivnit, zpřístupnit a ulehčit učivo žákům za pomoci pracovních listů k daným tématům ze ŠVP pro obor Kadeřník. V teoretické části jsou charakterizovány základní pedagogické dokumenty školy, didaktické prostředky, učební pomůcky, učebnice, pracovní sešit, pracovní listy a popsány zásady jejich tvorby. Teoretická část je zpracována na základě studia odborných literárních zdrojů, jejich analýza a syntéza zjištěných informací a ná-sledná komparace. V praktické části je cílem vytvořit pracovní listy, které budou uceleny do pra-covního sešitu. Jednotlivé listy se budou týkat všech témat, které žáci budou pro-bírat v prvním ročníku. Obsahem listů jsou úkoly, kterými si probranou látku pro-cvičí a v některých případech také vyzkouší doplněním technologických postupů. Následně bude připravený pracovní sešit předložen učitelkám oboru Kadeřník k jejich zhodnocení za pomoci připravené ankety. Díky jejich zhodnocení bude vytvořen případný návrh na úpravu pracovních listů. Dalším cílem této části je zpracování metodického doporučení pro učitele, jak s pracovním sešitem praco-vat.The bachelor thesis on the topic of Workbook for the first-year students of the branch haidresser is written with the aim to make the curriculum for students more efficient, available and easier with the help of worksheets to the topics sta-ted in SEP for the branch od Hairdresser. In the theoretical part, pedagogical do-cuments, didactic means, teaching aids, textbooks, workbooks, and worksheets are characterized and the principles of their creation are described. The theoreti-cal part is based on the study of specialized sources, their analysis and synthesis of the discovered information and subsequent comparison. In the practical part, the aim is to construct worksheets that will be integrated into a workbook. The individual sheets will cover all the topics the students will discuss in the first year. The worksheets also contain some questions and tasks to practice, and in some cases also to try by filling up technological procedures. After that, the workbook will be presented to hairdressing teachers. They will be asked to evaluate the workbook in a questionnaire. Their evaluation will be a basis for possible changes in the worksheets. Another aim of this part is to elaborate met-hodology of work with the workbook for teachers.
Klíčová slova:
didaktické prostředky; pracovní list; pracovní sešit; rámcový vzdělávací program - RVP; učebnice; učební pomůcky; základní pedagogické dokumenty; školní vzdělávací program - ŠVP