Název:
Témata a zdroje sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy
Autoři:
Bednářová, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá zdroji sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy a tím, jaká témata s danými zdroji probírají. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Cílem teoretické části je zejména definovat sexuální výchovu a specifikovat hlavní zdroje sexuální výchovy, jako jsou rodina, škola, vrstevníci a média. Dále je popsán obsah sexuální výchovy, tedy témata, která se v rámci této problematiky řeší. Metodami, které jsou použity v teoretické části, jsou analýza, syntéza a komparace odborných zdrojů, které jsou v tištěném i elektronickém provedení. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké zdroje, v rámci sexuální výchovy, žáci středních odborných škol, užívají a které preferují a zároveň, jaký je obsah sexuální výchovy u jednotlivých zdrojů. Metodou empirické části bylo dotazování. Data pro účely průzkumu byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondenty byly žáci vybrané střední zdravotnické škole. Předpokládaný počet byl sto respondentů. Výsledná data byla následně vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření, ze kterých jsou formulovány doporučení pro pedagogickou praxi.Bachelor thesis deals with the sources of sexual education of a selected secondary medical school. The work is divided into a theoretical and empirical part. The aim of this work is to define and specify the sexual education and its sources, including the family, school, contemporaries and media. The theoretical part describes the content of sexual education and its discussed topics. In the theoretical part uses methods, such as analysis, synthesis and comparison of technical sources, which are in printed and electronic forms. The empirical part is focused on the preferred sources of sexual education of secondary school students and describes the content of individual sources. The data for survey proposes were obtained via questionnaires and the response rate was about one hundred students of a selected secondary medical school. The results of questionnaires were evaluated by simple statistic methods and in conclusion there are summarized results and defined recommendations for pedagogical work resulting from the survey.
Klíčová slova:
adolescence; média; obsah; princip; rodina; rámcový vzdělávací program; sexualita; sexuální výchova; střední zdravotnická škola; škola