Original title:
Řízení značky vinařské firmy
Authors:
Kolomazník, Tomáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Procesy zabývající se vlastnostmi značky a její správnou komunikací na trhu se označují řízení značky. Svým způsobem je to kombinace marketingu a psychologie. Zdůrazňováním hodnot a jejích benefitů se vytváří v mysli spotřebitele preference a asociace, které ovlivňují jeho rozhodování. Koncentrace zájmových skupin je ideálním místem k této prezentaci a zaujetí. Rozvoj internetu s sebou přinesl obrovské možnosti a překonává hranice lokálního dosahu sdělení. Boom sociálních sítí propojil obrovské množství lidí, čímž usnadnil sdílení informací. Kromě běžných marketingových nástrojů se podbízí virální marketing, který může dosáhnout exponenciálního šíření. Práce se zabývá kombinací těchto aspektů ve prospěch povědomí o značce rodinného vinařství. Vychází z analýzy a interpretace výsledků průzkumu včetně navržení komunikačního mixu a doporučení.Brand marketing is right communication of a company on the market based on the attributes of the brand. In other words, it is a combination of marketing and psychology. By emphasizing values and their benefits, various preferences and associations are created in a human being's life and these influence people's decisions. Concentration of interest groups is an ideal place for this presentation and preoccupation. Internet development has brought an immense number of possibilities and overcomes borders of local outreach communication. Boom of social networks has connected an immense number of people and so has made sharing of information easier. Besides all possible marketing tools, there is also viral mar-keting that can reach exponential dissemination. The thesis is focused on a combination of those aspects in order to increase awareness of a family winery's brand. The thesis is based on the analysis and interpretation of research results including a proposal of a communication mix and recommendations.
Keywords:
internetový marketing; marketingová komunikace; podnikání v turistické oblasti; povědomí o značce; sociálni sítě; virální marketing; značka vinařství; řízení značky