Název:
Marketingová komunikace na vybrané střední odborné škole
Autoři:
Otruba, Lukáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací na vybrané střední odborné škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení pojmů z oblasti marketingu a popis možností jeho využití ve školství. Východiskem pro zpracování teoretické části bylo studium odborné literatury za použití metod komparace, analýzy a syntézy. Praktická část je zaměřena na zhodnocení marketingové komunikace vybrané střední odborné školy. Pro získání potřebných dat bylo zvoleno dotazníkové šetření, jehož respondenty byli žáci prvního ročníku dané střední odborné školy. Cílem dotazníku bylo zjistit, co žáky ovlivnilo při výběru střední odborné školy a jak vnímali marketingovou komunikaci dané školy. Data získaná z tohoto šetření byla vyhodnocena pomocí jednoduchých statistických metod. Na základě studia odborné literatury a výsledků dotazníkového šetření byla formulována doporučení pro pedagogickou praxi.The thesis is focused on the marketing communication on a chosen secondary technical school. The thesis comprises of a theoretical and a practical part. The aim of the theoretical part is to set up marketing terminology and to describe its use in the given school system. Comparative analysis and synthesis of the literature resources were used to build the theoretical part. The practical part is focused on the evaluation of the marketing communication of the chosen secondary technical school. The data were acquired using questionnaire aimed at the first year students of the chosen secondary technical school. The aim of the questionnaire was to mine the knowledge on the decision making process of the secondary technical school choice; what contributed to the choice and how the respondents perceived the chosen secondary technical school marketing communication. The data were evaluated using simple statistical methods. The final outcome of the theoretical and practical parts was a definition of a set of recommendations for the applied education, which was designed based on the questionnaire data.
Klíčová slova:
marketing; marketingová komunikace; marketingové řízení školy