Název:
Online merchandising – preference zákazníků
Autoři:
Zbořilová, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] ZBOŘILOVÁ, M. Online merchandising – preference zákazníků. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Cílem této diplomové práce je navrhnout doporučení, jak by e-shopy mohly zlepšit svůj online merchandising, a tím zároveň i lépe oslovit své potenciální zákazníky. Ke zjištění jejich názorů, postojů a chování bylo využito kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V rámci kvantitativního šlo o dotazníková šetření ve dvou sběrech (n2020 = 294, n2021 = 305) a v případě kvalitativního o hloubkové rozhovory (n = 20). Hlavními důvody nákupu online jsou širší sortiment, větší dostupnost zboží, snadnější vyhledávání, nedostupnost daného zboží v kamenném obchodě, ale také časová úspora a pohodlí nákupu z domova v kteroukoli denní dobu. V letech 2020 a 2021 hrála velkou roli i pandemická opatření. Největšími problémy u e-shopů jsou špatná responzivita webů, chybějící možnost zvolit čas doručení a málo dostupných alternativ platby.ZBOŘILOVÁ, M. Online merchandising – customer preferences. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2021. The aim of this thesis is to propose recommendations on how e-shops could improve their online merchandising, and thus better address their potential customers. A combination of quantitative and qualitative research was used to explore customers opinions, attitudes, and behaviour. The quantitative research was conducted via two questionnaire surveys (n2020 = 294, n2021 = 305) and the qualitative research via in-depth interviews (n = 20). The main reasons for shopping online are a wider range of assortment, greater availability of goods, easier search, or unavailability of goods in a brick-and-mortar stores. Further reasons are time savings and the convenience of buying from home at any time of the day. Pandemic precautions also played a major role in 2020 and 2021. The biggest problems with e-shops are poor responsiveness of websites, lack of the possibility to choose the time of delivery and limited payment alternatives.
Klíčová slova:
chování spotřebitele online; e-commerce; e-shop; online consumer behaviour; online merchandising; online nakupování; online shopping