Název:
Marketing survey of public opinion on the use of countryside in the South Bohemian region
Autoři:
Divoký, Jan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This thesis deals with a marketing thesis in South Bohemian Region. The goal is to find out on a representative sample public view on land use. The questionnaire has many questions from a field like: green areas, sustainable energy, forestry, hunting, fishing or protected areas and national parks. Each field has couple of questions on opinion of the respondent. The theoretical part contains basic information on every field mentioned in the questionnaire. It also includes current information on South Bohemian Region and the situation with these fields on it land. The practical part shows all the valid respondents which took part in the questionnaire. The results which were obtained thanks to them are presented in a number of figures and tables which show the current trend among them. It is followed by various correlations and ends with a comparison of other works done on diverse regions.Tato diplomová práce se věnuje marketingovému výzkumu v Jihočeském kraji. Cílem práce je zjistit na reprezentativním vzorku veřejnosti názory na využívání krajiny. Dotazník obsahuje mnoho otázek z různých oblastí, jako jsou: zeleně, dlouhodobě udržitelná energie, lesnictví, lov, rybaření nebo chráněné oblasti a národní parky. Každá z oblastí obsahovala několik otázek na zjištění názoru respondenta. Teoretická část obsahuje základní informace na každou z oblasti zmíněné v dotazníku. Dále je zmíněná současná situace v Jihočeském kraji v daných oblastech. Praktická část ukazuje výsledky všech respondentů, kteří dotazník vyplnili. Tyto výsledky jsou následně prezentovány ve formě grafů a tabulek, které ukazují trendy mezi respondenty. Poté jsou znázorněny dané korelace a závěrem je práce srovnávána s jinými, které byly vykonány pro jiné kraje.
Klíčová slova:
marketingový výzkum; národní parky; veřejná místa