Název:
Chování spotřebitele na trhu s Fair Trade produkty
Autoři:
Zobačová, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Zobačová, L. Chování spotřebitele na trhu s Fairtrade produkty. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu s Fairtrade produkty. Cílem práce je identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitele na trhu s Fairtrade produkty. Nejprve je zpracována analýza sekundárních dat, která se zabývá spotřebou a obchodem s Fairtrade produkty jak na českém, tak zahraničním trhu. Primární data jsou získána pomocí dotazníkového šetření a následně jsou zpracována pomocí softwaru Statistica 12. V práci je rovněž využito shlukové analýzy a na základě vzniklých segmentů jsou navrhnuta doporučení pro zainteresované subjekty, která povedou ke zvýšení informovanosti spotřebitelů při nákupu těchto produktů.Zobačová, L. Consumer behaviour in the market for Fairtrade products. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2021. The diploma thesis deals with consumer behaviour in the market of Fairtrade products. The aim of this work is to identify the factors that influence consumer behaviour in the market for Fairtrade products. Firstly, an analysis of secondary data is performed, which deals with the consumption and trade in Fairtrade products on both the Czech and foreign markets. The primary data are obtained by means of a questionnaire survey and then processed using the software Statistica 12. The diploma thesis also uses cluster analysis and based on the resulting segments are proposed recommendations for stakeholders, which will increase consumer awareness when buying these products.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; consumer behaviour; Fairtrade; identification of factors; identifikace faktorů; marketing research; marketingový výzkum