Název:
Aplikace pro 3D vizualizaci mapových podkladů z OSM
Autoři:
Tykal, Petr Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá využitím otevřených dat služby OpenStreetMap k jejich vizualizaci ve 3D prostoru herního enginu Unity. Představuje čtenáři základní pojmy potřebné pro lepší pochopení problematiky zpracování a vizualizace dat a představuje další aplikace, jenž se věnují stejnému tématu. Postupně popisuje postup zpracování vstupních dat, přes způsoby vizualizace jednotlivých druhů dat až po možnost odstranění vizualizovaných budov. Následuje představení postupu, jakým si uživatel do prostoru scény může nahrát a vložit vlastní trojrozměrné modely. Práce je doplněna o způsob generování terénu, umístění stromů, či pohybu vozidel po cestách. Na závěr jsou shrnuty dosažené výsledky a možné způsoby využití aplikace.The thesis deals with the use of OpenStreetMap open data for its visualization in the 3D space of Unity game engine. It introduces the readers to the basic concepts needed for better understanding of the problematics of data processing and visualization and presents other applications that deal with the same topic. It gradually describes the procedure of processing input data, ranging from visualization of individual data types to the possibility of removing the visualized buildings. This is followed by the introduction of a process allowing the users to load and put their own three-dimensional models into scene space. The work is complemented by a way of generating terrain, placement of trees, or the movement of vehicles along the roads. At the end the obtained results and possible uses of the application are summarized.
Klíčová slova:
3D; open data; otevřená data; Unity; visualization; vizualizace