Home > Academic theses (ETDs) > Bachelor's theses > Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.
Original title:
Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.
Translated title:
Teachers' perspective on the development of children's intrinsic motivation in kindergartens: Comparison of alternative and classical approaches.
Authors:
ZAREZOVA, Eva Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je věnuje vnitřní motivaci dětí předškolního věku a srovnání práce s ní v různých typech mateřských škol. V teoretické části jsou zkoumány pojmy motivace, potřeby, autonomie, waldorfská pedagogika, Montessori pedagogika. V praktické části jsou pozorováním a polostrukturované rozhovory s pedagogy porovnávány přístupy k vnitřní motivaci u dětí ve čtyřech různých mateřských školách.This bachelor's thesis is dedicated to the intrinsic motivation of preschool-aged children and the comparison of its development across various types of kindergartens. The theoretical part examines the concepts of motivation, needs, autonomy, Waldorf pedagogy, and Montessori pedagogy. In the practical part, observational studies and semi-structured interviews with educators are used to compare approaches to intrinsic motivation in children in four different kindergartens.
Keywords:
intrinsic motivation; kindergarten comparison.; Montessori pedagogy; observational study; preschool education; semi-structured interviews; Waldorf pedagogy; Montessori pedagogika; Motivace; motivace k učení; potřeby; vnitřní a vnější motivace; Waldorfská pedagogika Citation: ZAREZOVA, Eva. Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/72330