Název:
Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.
Překlad názvu:
Teachers' perspective on the development of children's intrinsic motivation in kindergartens: Comparison of alternative and classical approaches.
Autoři:
ZAREZOVA, Eva Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je věnuje vnitřní motivaci dětí předškolního věku a srovnání práce s ní v různých typech mateřských škol. V teoretické části jsou zkoumány pojmy motivace, potřeby, autonomie, waldorfská pedagogika, Montessori pedagogika. V praktické části jsou pozorováním a polostrukturované rozhovory s pedagogy porovnávány přístupy k vnitřní motivaci u dětí ve čtyřech různých mateřských školách.This bachelor's thesis is dedicated to the intrinsic motivation of preschool-aged children and the comparison of its development across various types of kindergartens. The theoretical part examines the concepts of motivation, needs, autonomy, Waldorf pedagogy, and Montessori pedagogy. In the practical part, observational studies and semi-structured interviews with educators are used to compare approaches to intrinsic motivation in children in four different kindergartens.
Klíčová slova:
Montessori pedagogika; Motivace; motivace k učení; potřeby; vnitřní a vnější motivace; Waldorfská pedagogika; intrinsic motivation; kindergarten comparison.; Montessori pedagogy; observational study; preschool education; semi-structured interviews; Waldorf pedagogy Citace: ZAREZOVA, Eva. Pohled učitelek na rozvíjení vnitřní motivace dětí v mateřských školách: Porovnání alternativních a klasických přístupů.. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/72330