Original title:
Láska v srdci Prahy: zkoumání vnímání romantické lásky mezi pražskou mládeží
Translated title:
Love in the Heart of Prague: Exploring Perceptions of Romantic Love among Prague's Youth
Authors:
Kosová, Julie ; Kovtiak, Elisabeth (advisor) ; Němcová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
eng Abstract:
Romantická láska v reklamě často představuje konzumeristický obraz, který nemusí být v souladu s prožívanou zkušeností. Cílem této práce je odpovědět na otázku, jak zobrazení lásky mezi účastníky výzkumu odpovídá Sternbergově teorii milostného trojúhelníku ve smyslu intimity, vášně a závazku a jak se liší mezi místními Čechy a cizinci žijícími v Česku. K získání dat, která jsou dále analyzována prostřednictvím tematické analýzy, je v ohniskových skupinách použita metoda elicitace fotografií pomocí reklam. Zohledňuje také témata genderových stereotypů, diverzity a komercializace. Zjištění ukazují, že účastníci uváděli tři výše zmíněné pilíře lásky, přičemž nejdůležitější byl závazek a nejméně vášeň. Dále bylo zřejmé, že genderové stereotypy přispívají k tomu, jak účastníci vnímají genderové role v rámci romantického vztahu.
Keywords:
advertising campaigns; commercialisation and commodification; pure love; komercializace a komodifikace; reklamní kampaně; čistá láska
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/191595