Original title:
Návrh marketingové strategie Prague Coffee Festivalu
Translated title:
A marketing strategy proposal for the Prague Coffee Festival brand
Authors:
Duba, Šimon ; Moravcová, Hana (advisor) ; Koblovský, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na marketingovou strategii největšího kávového festivalu v České republice, Prague Coffee Festivalu. Teoretická část práce poskytuje komplexní přehled o klíčových marketingových konceptech, včetně pojmů mise a vize, online marketingu a analýzách SWOT a PESTLE. Tento teoretický rámec slouží jako základ pro pochopení dynamiky marketingové strategie. V praktické části probíhá kvalitativní výzkum, který je tvořen dvěma hloubkovými rozhovory se zakladatelem festivalu a ředitelkou posledního ročníku. Cílem je hlubší pochopení klíčových principů této akce, jejích specifik, marketingových aktivit a nových příležitostí. Dále je vyhodnoceno dotazníkové šetření mezi potenciálními návštěvníky, lidmi, kteří již určitý vztah ke kávě mají. Na základě zjištění z výzkumů a vlastní analýzy současného stavu sociálních sítích jsou zpracovány analýzy SWOT a PESTLE. Následně je vypracován samotný návrh nové marketingové strategie, který si dává za cíle zvýšení celkového povědomí o značce, rozšíření dosahu festivalu mezi mladší demografické skupiny či posílení vzdělávacího a inspirativního aspektu festivalu. Jsou navrženy konkrétní aktivity, které k těmto cílům festival nasměřují včetně zapojení e-mail marketingu, influencer marketingu a nových forem obsahu.The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the largest coffee festival in the Czech Republic, the Prague Coffee Festival. The theoretical part of the thesis provides a comprehensive overview of key marketing concepts, including the concepts of mission and vision, online marketing, and SWOT and PESTLE analyses. This theoretical framework serves as a basis for understanding the dynamics of marketing strategy. In the practical part, qualitative research is conducted, consisting of two in-depth interviews with the founder of the festival and the director of the last edition. The aim is to gain a deeper understanding of the key principles of the event, its specificities, marketing activities and new opportunities. Furthermore, a questionnaire survey among potential visitors, people who already have a certain relationship with coffee, is evaluated. SWOT and PESTLE analyses are developed based on the findings of the research and the analysis of the current state of social media. Subsequently, the actual proposal for a new marketing strategy is developed, with the goals of increasing overall brand awareness, expanding the reach of the festival among younger demographic groups, and strengthening the educational and inspirational aspect of the festival. Specific activities are proposed to guide...
Keywords:
coffee; coffee festival; content marketing; Marketing strategy; online marketing; social media; káva; kávový festival; Marketingová strategie; obsahový marketing; online marketing; sociální sítě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/191618