Název:
Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV
Překlad názvu:
Utilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classes
Autoři:
Vosátková, Barbora ; Kotlík, Kamil (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Využití protokolu LIRSPE jako nástroje sebehodnocení učitelů z hlediska začleňování žáků se SVP do hodin inkluzivní TV Cíle: Cílem práce je za pomoci vybraných nástrojů umožňujících sebehodnocení učitele (protokol LIRSPE, SWOT analýza) analyzovat míru snahy, kterou učitelé při začleňování žáka se SVP do hodin inkluzivní TV projeví. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu bylo pomocí smíšených výzkumných metod realizováno šetření u 4 respondentů - učitelů inkluzivní TV na 2. stupni ZŠ z Prahy/Středočeského kraje, kteří měli v hodině zapojeného žáka/žákyni s tělesným/smyslovým znevýhodněním. Metodou sběru dat byl protokol LIRSPE, SWOT analýza a profesní dotazník doplněný o rozhovor. Výsledky: Na základě odpovědí získaných pomocí protokolu LIRSPE se ukázalo, že snaha projevená učiteli byla nadprůměrná až vynikající, jelikož celkové průměrné výsledné skóre dosáhlo hodnoty 4,1. Protokol LIRSPE byl 3 ze 4 učitelů označen jako přínosný nástroj, přičemž poskytnutá neoficiální verze českého překladu byla všemi respondenty označena za srozumitelnou. Klíčová slova: učitel v inkluzivním procesu, žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), společné vzdělávání v TV, aplikované pohybové aktivity, dotazování, SWOT analýzaTitle: Utilization of the LIRSPE protocol as a self-assessment tool for teachers regarding the integration of SEN students into inclusive PE classes Objectives: The aim of this thesis is to use specific teacher self-assessment tools (LIRSPE protocol, SWOT analysis) to analyse the level of effort demonstrated by teachers in integrating students with special educational needs (SEN) into inclusive PE classes. Methods: Within a theoretical-empirical research framework, a survey was conducted using mixed research methods with 4 respondents - teachers of inclusive PE at the secondary level of primary schools in Prague/Central Bohemian Region, who had a student with physical/sensory disabilities integrated into their class. Data collection methods included the LIRSPE protocol, SWOT analysis and a professional questionnaire accompanied by interview. Results: The data obtained from the LIRSPE protocol indicated that the effort demonstrated by teachers was above average to excellent, as the mean overall score was 4.1. Three out of four teachers identified the LIRSPE protocol as a beneficial tool, while the provided unofficial Czech translation version was rated as understandable by all respondents. Key words: teacher in the process of inclusion, pupil with special educational needs (SEN), join education in...
Klíčová slova:
aplikované pohybové aktivity; dotazování; společné vzdělávání v TV; SWOT analýza; učitel v inkluzivním procesu; žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP); adapted physical activities; join education in PE; pupil with special educational needs (SEN); surveying; SWOT analysis; teacher in the process of inclusion