Original title:
HR komunikační mix ve vybraném mezinárodním podniku
Translated title:
HR Marketing Communication
Authors:
Janošková, Simona ; Mucha,, Martin (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tématem diplomové práce je navrhnout vhodný komunikační mix pro HR vybraného mezinárodního podniku. Teoretická část se zabývá problematikou získávání zaměstnanců se zaměřením na marketing lidských zdrojů. V praktické části je zpracována analýza současného stavu. Na základě výstupů těchto analýz a teoretické části jsou zpracovány návrhy. Realizace těchto návrhů by měla vést ke zvýšení povědomí o firmě a nabízené pozici operátora výroby u cílové skupiny a tím i počtu uchazečů o tuto pozici ve sledovaném podniku.
The topic of the thesis is to propose a suitable communication mix for the HR department of a selected international company. The theoretical part deals with the issue of employee acquisition with a focus on human resources marketing. In the practical part an analysis of the current situation is developed. On the basis of the outputs of these analyses and the theoretical part, proposals are prepared. The implementation of these proposals should lead to an increase in the awareness of the company and the offered position of production operator among the target group and thus to an increase in the number of applicants for this position in the company.
Keywords:
Human resources marketing; job offer formulation; recruitment; recruitment methods; formulace nabídky zaměstnání; Marketing lidských zdrojů; metody získávání zaměstnanců; získávání zaměstnanců
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247204