Original title:
Možnosti publikace informačního modelu ve videoherním prostředí
Translated title:
The possibilities of publishing a information model in a video game environment
Authors:
Nosálková, Karolína ; Pilný, Ondřej (referee) ; Kuruc, Michal (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá tvorbou a vizualizací 3D informačního modelu historické budovy evangelického kostela v obci Růžďka pomocí informačního modelování na podkladě mračna bodů pořízeného laserovým skenerem. Cílem práce je vytvořit informační model objektu v LOD300 včetně detailního zpracování vybraných prvků v programu Archicad. Konečným výsledkem je model ve virtuálním prostředí, vlastní 3D model vizualizován v softwaru Twinmotion a zhodnocení přesnosti délek modelu a mračen bodů.
This thesis deals with the creation and visualization of a 3D information model of the historic building of the Evangelical church in the village of Růžďka using information modeling based on a cloud of points taken with a laser scanner. The goal of the work is to create an information model of the object in LOD300, including detailed processing of selected elements in the Archicad program. The final result is a model in a virtual environment, a custom 3D model visualized in the Twinmotion software and an evaluation of the accuracy of the model lengths and point clouds.
Keywords:
Archicad; BIM; building information modeling; laser scanning; spatial data publication; Twinmotion; visualization; Archicad; BIM; informační modelování budovy; laserové skenování; publikace prostorových dat; Twinmotion; vizualizace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246386