Original title:
Návrh a optimalizace modelu hydraulického odpružení
Translated title:
Design and optimization of the hydraulic suspension model
Authors:
Zrnčík, Matej ; Králík, Jan (referee) ; Radil, Filip (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[eng][cze]
Tato práce se zaměřuje na návrh a optimalizaci modelu odděleného hydraulického odpružení s cílem dosáhnout požadovaného dynamického chování automobilu. Model zavěšení je vytvořen v prostředí Matlab, Simulink. Tato práce popisuje proces návrhu modelu zavěšení, zjištění vstupů do jeho simulace, určení výstupu simulace a proces jeho optimalizace. Nakonec vyvození závěrů z výsledků optimalizace.
This thesis focuses on design and optimization of a decoupled hydraulic suspension model with goal of achieving desired dynamical behaviour of a car. Suspension model is created in Matlab, Simulink. This thesis describes the process of designing the suspension model, finding input into its simulation, determining output of the simulation and process of its optimization. At the end, drawing conclusions from the optimization results.
Keywords:
automobilový průmysl; modelování; Odpružení; optimalizace; automotive; modeling; optimalisation; Suspension
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248359