Název:
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Překlad názvu:
Cognitive Game Battery: Assessing and Identifying Deficits in Memory, Attention, Problem-Solving, and Decision-Making Skills
Autoři:
Češka, Ondřej ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Hussain, Yasir (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem této práce je neinvazivní posouzení vybraných kognitivních domén (pozornost, paměť, rozhodování) pomocí nové mobilní aplikace vyvinuté za tímto účelem. Posuzování kognitivních nedostatků je důležité pro prevenci neurokognitivních poruch. Byly analyzovány existující posuzovací úlohy a na jejich základě byla navržena a úspěšně implementována kognitivní herní baterii sestávající ze 3 mobilních her. Aplikace je určena pro platformu Android a byla vyvinuta v Unity engine. Byl vytvořen systém pro sběr a uchovávání herních dat a jejich následné zhodnocení za pomoci cloudové dostupnosti. Jeho spolehlivost byla posouzena na základě vlastního sběru dat a poznatků existujících studií. Vyvinutá aplikace přináší jiný pohled na posuzování kognitivních nedostatků, porovnává uživatelem dosažené skóre s ostatními hráči a poskytuje mu detailní zpětnou vazbu.
The goal of this work is the non-invasive assessment of selected cognitive domains (attention, memory, decision-making) using a new mobile application developed for this purpose. Assessment of cognitive deficits is important for the prevention of neurocognitive disorders. Existing assessment tasks were analyzed and based on them a cognitive game battery consisting of 3 mobile games was successfully designed and implemented. The application is made for the Android platform and was developed in the Unity engine. A system for collecting and storing game data and their subsequent evaluation with the help of cloud availability was created and evaluated using data collection and findings of existing studies. The presented application brings a different perspective to the assessment of cognitive deficits, compares the user's achieved score with other players, and provides them with detailed feedback.
Klíčová slova:
Android; attention; battery; brain; cloud; cognitive domains; cognitive games; decision-making; identifying deficits; memory; problem-solving; Unity; Android; baterie; cloud; identifikace nedostatků; kognitivní domény; kognitivní hry; mozek; paměť; pozornost; rozhodování; Unity; řešení problémů
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/247818