Original title:
Podpora prodeje a reklama konkrétního gastronomického podniku
Translated title:
Sales Promotion and Advertising of a Specific Gastronomic Establishment
Authors:
Kashkova, Darya ; Pavláková Dočekalová, Marie (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podpory prodeje a reklamy společnosti Gourmet Family, která se zabývá restauračním provozem. Je zaměřena zejména na nástroje podpory prodeje a reklamy používané touto firmou. V její první, teoretické části jsou vysvětleny klíčové pojmy. V rámci analytické části jsou provedeny detailní analýzy, které se týkají současného stavu společnosti. V závěrečné části práce na základě provedených analýz budou navrhnuta zlepšení, která by měla pozitivně ovlivnit prodeje prostřednictvím zvýšení počtu nových zákazníků a uspokojení jejich potřeb.
This bachelor's thesis deals with the issue of sales and advertising support for the company Gourmet Family, which deals with restaurant operations. It is mainly focused on sales promotion and advertising tools used by this company. In its first, theoretical part, key terms are explained. As part of the analytical part, detailed analyzes are carried out that relate to the current state of the company. In the final part of the work, based on the performed analyses, improvements will be proposed that should positively affect sales by increasing the number of new customers and satisfying their needs.
Keywords:
Advertising; marketing; marketing communication; promotion; restaurant.; sales support; marketing; marketingová komunikace; podpora prodeje; propagace; Reklama; restaurace.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248806