Název:
Namražování výměníku tepelného čerpadla u EV vozidel
Překlad názvu:
Icing on radiator used for heat pump for EV vehicles
Autoři:
Ostroukhov, Andrei ; Růžička, Marek (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Tato práce je zaměřena na vliv kondenzace na přenos tepla chladičem elektromobilů. Teoretická část popisuje princip systému tepelného čerpadla a obsahuje také popis přenosu tepla v radiátoru a kondenzace na jeho povrchu. Práce popisuje řešení pro snížení množství kondenzátu, byly demonstrovány různé metody. Byl také popsán proces vzniku námrazy, tvorby ledu na povrchu výměníku tepla a také byli popsané mechanická poškození způsobené námrazou. V praktické části bude použit simulační software pro porovnání množství kondenzátu, který se objeví na povrchu výměníku tepla při použití některých níže popsaných metod. Simulace také určí závislost tepelného toku na množství kondenzátu.
This work is focused on the effect of condensation on the heat transfer of an electric car’s radiator. The theoretical part describes the working principle of the heat pump system and also includes a description of heat transfer in the radiator and condensation on its surface. The work describes a solution to reduce the amount of condensate, and various methods have been demonstrated. The process of frosting, the formation of ice on the surface of the heat exchanger, was also described, as well as mechanical damage resulting from frosting. In the practical part, simulation software will be used to compare the amount of condensate that appeared on the surface of the heat exchanger using the methods described below. Also, the simulation will determine the dependence of the heat flow on the amount of condensate.
Klíčová slova:
condensation; frosting.; heat exchanger; heat flow; Heat pump; heat transfer; kondenzace; námraza.; přenos tepla; Tepelné čerpadlo; tepelný tok; výměník tepla
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/247997