Název:
Promítaná rozšířená realita pro robotické pracoviště
Překlad názvu:
Spatial Augmented Reality for Robotic Workplace
Autoři:
Štrof, Jakub ; Kapinus, Michal (oponent) ; Materna, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této práce je vytvoření promítaného uživatelského rozhraní, které vhodně doplní aplikaci pro programování robotů AREditor a kalibrace Kinectu a projektoru pomocí existující kalibrační metody. Pro kalibraci jsem použil metodu procam-calibration, která využívá promítání Grayových kódů na šachovnici pro výpočet kalibračních parametrů. Pomocí ní mohou být virtuální objekty umisťovány na správné místo v reálném prostoru. Uživatelské rozhraní jsem implementoval v herním engine Unity. Testováním rozhraní bylo zjištěno, že uživateli pomáhá lépe pochopit vztah mezi reálným a virtuálním prostorem při umisťování virtuálních objektů do robotického pracoviště. Také zlepšuje povědomí uživatele o pohybech robota při spolupráci.
The focus of this work is to create projected user interface, which will complement AREditor, an application for robotic programming and also to calibrate Kinect and projector using existing calibration method. For calibration, I used the procam-calibration method, which uses projected Gray codes onto a chessboard to calculate calibration parameters. Thanks to it, virtual objects can be placed correctly into the real space. User interface was implemented using game engine Unity. By testing the interface, it was found that it helps the user to better grasp the relation between real and virtual space when placing virtual objects into the robotic workplace. It also raises user's awareness of the robot's movements when cooperating with it.
Klíčová slova:
AREditor; kalibrace; Kinect; projekce; robotické pracoviště; rozšířená realita; testování; Unity; uživatelské rozhraní; vizuální programování; AREditor; augmented reality; calibration; Kinect; projection; robotic workplace; testing; Unity; user interface; visual programming
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/248211