Název:
Vláček řízený počítačem s webovým rozhraním
Překlad názvu:
Model Train Controlled by Computer with Web Interface
Autoři:
Smažinka, Petr ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem bakalářské práce bylo nastudovat současné způsoby řízení modelových kolejišť, provést jejich analýzu a následně navrhnout nový způsob bezdrátového ovládání. Důležitou vlastností nového způsobu řízení je způsob rozpoznání vlaku, kdy kolejiště je neustále snímáno kamerou, která v reálném čase rozpoznává vlaky na trati dle jejich pohybu a zároveň provádí jejich identifikaci pomocí jedinečného kódu vysílaného každým vláčkem pomoci infračervené diody. Práce si rovněž kladla za cíl sestrojit minimalistické a přehledné webové uživatelské rozhraní k ovládání celého systému. Celý systém je plně funkční, umožňuje manuální i poloautomatický provoz a podporuje souběžnou jízdu více lokomotiv, včetně automatického řízení světelné signalizace, plánování jízd a přestavování výhybek. Během implementace byla zjištěna výkonnostní omezení použitého hardwaru znemožňující dekódování adres vysílaných infračervenými diodami. K rozpoznání vláčků se používá pouze analýza jejich pohybu, což se však během testování ukázalo jako dostačující.
The aim of the bachelor thesis was to study the existing methods of controlling model railways, to analyse them and then to propose a new method of wireless control. An important feature of the new control method is the train recognition method, where the track is continuously scanned by a camera, which in real time recognizes the trains on the track according to their movement and at the same time performs their identification by means of a unique code transmitted by each train using an infrared diode. The work also aimed to build a minimalistic and clear web-based user interface to control the whole system. The entire system is fully functional, allows manual and semi-automatic operation and supports the simultaneous running of multiple locomotives, including automatic control of traffic lights, journey planning and switch changes. During the implementation, performance limitations of the hardware used were found to prevent the decoding of the addresses transmitted by the infrared diodes. Only motion analysis is used to detect trains, but this proved to be sufficient during testing.
Klíčová slova:
bezdrátové ovládání; modelové kolejiště; přenos obrazu; rozpoznání vláčků; webové rozhraní; image transmission; model track; train recognition; web interface; wireless control
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/247864