Název:
Generování a simulace 2D herní vegetace na GPU
Překlad názvu:
2D Game Vegetation Generation and Simulation on GPU
Autoři:
Dubský, Tomáš ; Starka, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Cílem práce je implementace hardwarově akcelerovaného procedurálního generování a simulace vegetace zasazené do dvojdimenzionálního herního světa. Pomocí L-systémů je generováno několik druhů rostlin. Vegetace je tvořena propojenými segmenty větví, které se ohýbají ve větru, rostou na nich listy a mohou hořet. Vegetace je zobrazována pomocí malých dlaždic, aby zapadla do okolního světa, který je tvořen pravidelnou mřížkou dlaždic.
The goal of this thesis is to implement hardware accelerated procedural generation and simulation of vegetation set inside a two-dimensional gaming world. By the means of L-systems, several species of vegetation, represented by interconnected flexible branch segments, are generated. The plants sway in the wind, grow leaves or may catch fire. The vegetation is visualized by square tiles to fit the graphical style of the surrounding world which is represented by a regular grid of tiles.
Klíčová slova:
cellular automaton; GPU programming; L-system; particle system; procedural vegetation; tile-based game; tile-based vegetation; vegetation simulation; celulární automat; hra dělená na dlaždice; L-systém; procedurální vegetace; programování GPU; simulace vegetace; vegetace dělená na dlaždice; částicový systém
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/248988